__CONFIG_colors_palette__{"active_palette":0,"config":{"colors":{"62516":{"name":"Main Accent","parent":-1}},"gradients":[]},"palettes":[{"name":"Default Palette","value":{"colors":{"62516":{"val":"rgb(119, 191, 68)","hsl":{"h":95,"s":0.49,"l":0.51}}},"gradients":[]}}]}__CONFIG_colors_palette__
Gratis strategiegesprek
profielfoto yvonne ruckert


Over mij


Schaamteloos ambitieus. Ik las die woorden laatst en vond het een fantastische uitspraak. Dat ben ik. Ik ben schaamteloos ambitieus. En ik wil groeien. Als ik 80 ben wil ik niet in mijn schommelstoel denken: “Hmmm….. was dit het nou..” maar “JAAAAA! Wat was het gaaaafff!!!!” Ik heb alles uit het leven gehaald. En me niet hoeven afvragen: had ik niet….


Groei is voor mij essentieel, ik wil altijd verder groeien.


Ik neem je zelfs mee naar 2011. Ik was veel bezig met voeding en gezondheid. Om te groeien heb je natuurlijk energie nodig, dus ik wilde ervoor zorgen dat ik me goed bleef voelen en lekker in mijn energie bleef. Ik kocht dan ook een online cursus over dit onderwerp. Na aanschaf van die cursus kreeg ik een aantal e-mails en toen ik die vrolijk aan het lezen was kwam ineens het besef dat die e-mails ...  dat die gewoon allemaal geautomatiseerd zijn! Briljant. Dat kan dus ook ?? Jaaaa!


Liefde voor ActiveCampaign


Op dat moment werd mijn liefde voor automatiseringen geboren. Ik wilde er meteen alles over weten. En aangezien ik dus behoorlijk ambitieus ben, wil ik wel werken met het meest efficiënte en het meest op groei gerichte automatiseringsprogramma dat er is.


Dus ik dook daar lekker in en zo kwam ik mijn grote liefde tegen: ActiveCampaign.

Als je het hebt over schaamteloos ambitieus, nou… Wij zijn een match, ActiveCampaign en ik. Een match made in heaven.


Het eerste wat ik leerde was dat zo'n pagina waarop zo'n cursus op staat en de e-mails die je na aanmelding ontvangt, dat dat een funnel heet. Een funnel is een route die de klant loopt vanaf een advertentie van een website, via de e-mails en telefoongesprekken naar de aankoop van het product. En dat gebeurt allemaal in een bepaalde volgorde en naar specifieke klanten. Zodat zij precies de informatie krijgen die ze moeten krijgen in de dosering die je wilt dat ze krijgen en dat leidt dan naar de volgende stap die ze bij jouw bedrijf kunnen zetten.


Nu had ik één soort funnel gezien bij die cursussen die ik zelf had gekocht, maar er zijn nog veel meer mogelijke vormen van funnels. Dat ben ik als eerste gaan uitzoeken: wat kun je eigenlijk allemaal en welk type bedrijf heeft wat aan welk type funnel. Want dat maakt uit. Intussen ken ik ze allemaal. Ik weet exact wat voor soort funnels je kunt maken, hoe je daar op voort kunt bouwen en welke funnels voor welke bedrijven geschikt zijn. Want het laatste wat je wilt als bedrijf, dat ergens een expertise in heeft, is een standaard funnel. Dat gaat niet werken. Het gaat voor je werken als je de funnel maakt die past bij jouw bedrijf en bij jouw mensen die je aan wilt trekken. 


Groei

Inmiddels heb ik dat bij al ruim 100 bedrijven gedaan. En zij zien allemaal enorme groei. Dat is echt supergaaf om te zien. Door de op maat gemaakte funnels zien de bedrijven hun lijst met contacten groeien en daarmee ook hun bereik van nieuwe vervaardigde klanten. Ook kunnen ze nu veel gerichter de juiste informatie sturen naar de juiste mensen. Met als gevolg dat deze bedrijven een veel betere relatie met de mensen op hun email-lijst opbouwen.


En die verbinding tussen de leads en jouw bedrijf zorgt ervoor dat je groter groeit. Wat natuurlijk leidt tot veel hogere omzet, omdat die mensen heel gericht bij jou gaan kopen wat jij ze aanbiedt. En het beste nieuws van allemaal:

Dit gebeurt allemaal zonder dat jij er tijd aan kwijt bent. Want het gaat AUTOMATISCH!

Net als bij mij na het kopen van een gezonde voedingscursus, ik krijg ze allemaal automatisch. Daar heeft niemand iets meer voor hoeven doen. Dus het scheelt je gigantisch veel tijd en het levert je gigantisch veel op.


Nu kwamen er meer en meer bedrijven waarmee ik mocht werken die allemaal tot het inzicht kwamen: "Maar ik kan dus nog veel meer uit e-mailmarketing halen?".


Vanaf dat moment ging het ineens niet alleen meer om het stukje automatiseringen. Nee, het ging verder dan dat. Ineens kwam het besef en dus de vraag aan mij: "Wat kan ik er dan nog meer uit halen, strategisch gezien? Hoe kan ik e-mailmarketing nog meer laten werken voor de groei van mijn bedrijf?"

Want ook die bedrijven waarmee ik werk, zijn schaamteloos ambitieus. Ik hou daarvan.

Ik voer nu de strategiegesprekken met hen, ik laat mensen met liefde zien hoe die e-mailmarketing nog meer voor je kan werken. Want wat denk je bijvoorbeeld van andere processen die ook geautomatiseerd kunnen worden, zoals leeromgevingen en het inplannen van gesprekken. Wat ik ze nog meer laat zien is hoe alle overige processen in je bedrijf met elkaar verbonden zijn. Zoals bijvoorbeeld ook je Facebook advertenties en je website. Alles haakt als tandwielen in elkaar en zorgt voor een geolied systeem.


En tot slot… want ja, zij zijn schaamteloos ambitieus en ik ook, dus wat willen we zien?

We willen zien dat de cijfers gaan groeien. En met al deze geautomatiseerde processen kun je daarop sturen. En ik laat je zien hoe je veel meer uit je cijfers kunt halen en er veel meer op kunt sturen, zodat je die ziet groeien.

Om intussen het uitvoerend werk te waarborgen ben ik mensen gaan opleiden. Daardoor staat er nu een team van VA’s achter mij die allemaal kunnen wat ik kan. En dat doen voor de klanten die ik al heb. Helpen automatiseren en groeien: ons hele team is daarop gericht.


Als ik iedere dag bezig mag zijn met online ondernemers en het MKB laten zien hoe je het meest kunt halen uit je onderneming door het inzetten van een programma als ActiveCampaign dan weet ik 2 dingen heel zeker en dat is dat ik

  • op mijn 80ste in mijn schommelstoel zit en kan zeggen…. “Dit was echt te gek. Ik heb er alles uit gehaald en ik heb alles gegeven.”
  • heel zeker weet dat alle bedrijven op hun 80ste in hun schommelstoel zitten en zeggen: “YES! Ik heb er alles uit gehaald wat erin zat!.”

Daar doen we het toch voor!


Yvonne Rückert